F.A.Q.
Veel gestelde vragen
WANNEER LUCHTRECLAME INZETTEN?
Als u deze website bezoekt hebt u hoogstwaarschijnlijk al een geschikte gelegenheid gevonden waarbij u van onze diensten gebruik wil maken. Toch kan het zijn dat er nog twijfel bestaat over hoe de luchtreclame het beste kan worden ingezet. Op dat gebied denken we graag met de klant mee.
Daarom geven we hieronder alvast een aantal voorbeelden van geschikte gelegenheden om luchtreclame in te zetten.
Verloving
Een groot aantal van de reclamevluchten die Dutch Air Advertising maakt, wordt ingezet bij het doen van een huwelijksaanzoek. Iets in de trant van “……. WIL JE MET ME TROUWEN?” slepen we dan door de lucht, vaak gevolgd door een rood hart achterin de tekst. De klant laat ons dan vaak cirkelen boven het eigen adres, woonplaats of natuurlijk een speciale plek alwaar het aanzoek gedaan gaat worden. Dit zijn over het algemeen éénmalige opdrachten. Als het goed is natuurlijk. Misschien stellen we u gerust als we zeggen dat we tot op heden nog niet van een klant gehoord hebben dat het antwoord ‘Nee!’ was.
Sinds november 2018 hebben wij rode letters beschikbaar in ons letterbestand. U kunt dan bijvoorbeeld de naam van uw partner uit de tekst laten springen door deze rode letters. De keuze is helemaal aan u.
Promoting
Als er geen persoonlijke boodschap aan één specifiek persoon wordt overgebracht, dan wordt luchtreclame juist ingezet om een algemene boodschap aan zo veel mogelijk mensen over te brengen. Dit is in de kern ook waar luchtreclame het meest geschikt voor is.
Als we al deze opdrachten die Dutch Air Advertisement heeft gevlogen in 2018 op een rijtje zetten zien we het volgende.
- Door de klant wordt een mededeling gedaan.
Er worden bijvoorbeeld open dagen of ‘extra hoge kortingen’ bekendgemaakt - Er wordt een product gepromoot.
Tijdens de aanhoudende hitte in de afgelopen zomer heeft Dutch Air Advertising op aanvraag van een airco-firma reclame gemaakt voor hun producten. Het bedrijf wilde inspelen op de omstandigheden van het moment, en was daarbij opzoek naar de snelheid en efficiëntie die luchtreclame brengt. - Het doel is de naamsbekendheid van een nieuw opgerichte of al bestaande organisatie te vergroten.
Een recentelijk voorbeeld van een opdracht is het reclame maken voor een Albert Heijn XL die haar deuren opende.
De voorgaande voorbeelden zijn geenszins limitatief van aard, als u voor een ander doeleinde luchtreclame wil inzetten kunt u bij ons net zo goed terecht.
WAT IS DE MEETBAARHEID VAN LUCHTRECLAME?
Dat is een lastige vraag te beantwoorden, maar je kunt het goed vergelijken met een billboard langs de snelweg: je weet niet precies hoeveel mensen je billboard lezen. Het grote voordeel van luchtreclame is echter dat wij naar de mensen toe vliegen! Waar en wanneer de klant dit wil. Zo kunnen we in ieder geval een immens publiek bereiken, tegen relatief lage kosten.
Oftewel: de mensen hoeven niet naar jou, wij gaan naar de mensen toe.
WAT IS EEN SPECIAALDOEK?
Een andere mogelijkheid is om te kiezen voor een speciaaldoek. Wij kunnen doeken tot 100m2 gebruiken tijdens reclamevluchten. De klant kan bijvoorbeeld een bedrijfslogo aanleveren om op het doek te drukken. Natuurlijk wordt dit in kleur gedaan. Om hier een beeld bij te vormen kunt u eens kijken bij ‘recente campagnes’, tijdens de zomer van 2018 hebben wij verschillende doeken de lucht in mogen sturen.
De klant is, en blijft eigenaar van het doek. Nadat het doek gebruikt is slaan we het kosteloos op binnen ons bedrijf. U kunt dus gebruik blijven maken van de banner, die minimaal 100 vlieguren meegaat!
Aan het maken van een speciaaldoek van 100m2 zijn kosten verbonden à €2750,- exclusief Btw.
WAT IS EEN LETTERSLEEP?
Een mogelijkheid waar veel gebruik van wordt gemaakt is de zogenaamde lettersleep. Voor particulieren is dit vaak de meest gangbare optie. Deze reclamesleep wordt gefabriceerd uit individuele letters, zodat er een tekst kan worden gevormd. Met enige uitzonderingen daargelaten, is elke tekst dus mogelijk. Voor de klant betekent dit dus vooral dat er een persoonlijke boodschap kan worden overgebracht. Wij hebben op deze manier al talloze huwelijksaanzoeken verzorgd.
Ons letterbestand bestaat uit het gehele alfabet, en daarnaast hebben we een varia aan speciale tekens. Denk aan een # of aan rood gekleurd hartje. De letters en tekens die we gebruiken in een lettersleep zijn 2 meter hoog, zodat de tekst vanaf de grond gelezen kan worden. De letters die worden gebruikt willen wij natuurlijk hergebruiken met het oog op de duurzaamheid. Daarvoor is een speciaal systeem bedacht, alle letters kunnen namelijk aan en van elkaar worden gekoppeld.
Voor de beste aftekening zijn onze tekens diepzwart gekleurd, maar om de tekst te accentueren kunt u ook kiezen voor rode letters!
Wat zijn dan de kosten die hier aan verbonden zijn? Voor de klant zijn die er niet. Een lettersleep is bij de prijs inbegrepen.
WAT IS EEN FORMATIE?
Een reclamevlucht kan ook met meerdere reclamevliegtuigen tegelijkertijd worden uitgevoerd. Er wordt dan in formatie gevlogen. Onze piloten gaan synchroon vliegen, waardoor de verschillende reclameteksten bij elkaar één boodschap lijken. Op deze manier kunt u uw fantasie de vrije loop laten, want ook met hele lange teksten kunnen we dan rondvliegen.
WAT IS EEN LOGO/TEKST-COMBINATIE?
Nog een andere mogelijkheid is, om de andere opties te combineren. Het is mogelijk om zowel een speciaaldoek als een lettersleep achter het zelfde reclamevliegtuig te bevestigen. Dit is een zogenaamde combinatiesleep. De tekst komt dan achter, en iets onder het grotere doek te hangen. Ook hiervan is een voorbeeld te vinden op de homepagina. Op deze manier kan de opdracht op een wel hele unieke manier worden uitgevoerd
HOE LANG MAG EEN LETTERSLEEP ZIJN?
Een lettersleep mag uit maximaal 26 letters en tekens bestaan. Spaties hoeft u niet mee te rekenen hierbij.
Als dat niet voldoende is om uw gewenste tekst in te passen dan is er altijd de mogelijkheid om een extra reclamevliegtuig in te zetten.
EN ALS DE VLUCHT NIET DOORGAAT?
De reclamevlucht is altijd afhankelijk van weersomstandigheden, techniek en luchtverkeersleidingsinstructies. Indien door een dezer omstandigheden de vlucht niet kan plaatsvinden, zullen we het volledige bedrag crediteren, of indien gewenst de vlucht verschuiven. Gelukkig komt het maar sporadisch voor dat we een vlucht door deze omstandigheden moeten annuleren.